Dressmann

 

Med over 400 butikker i sju land er Dressmann Nordens største motekjede innen herreklær og en stor del av motegiganten Varner-Gruppen. Vi hjelper dem med å bli mer synlige, spennende og inspirerende for alle menn, og gi nye og gamle kunder verdifulle tips om stil, kvalitet og bærekraftig mote.

 
 
År
2016 - nå
Utfordring
Å gjøre Dressmann som merkevare mer synlig, troverdig og spennende – spesielt for unge menn. Samt nå ut bredt til de andre nordiske landene hvor Dressmann har slått seg opp.
Løsning
Newslab lager bloggen Style & Advice der vi skriver artikler med aktuelle tips og råd om bekledning. Med artikler om alt i fra skjorteknapper og egyptisk bomull til pakking av feriekofferten og grønn klesvask markerer Dressmann seg på stil, kvalitet og bærekraft – i tillegg til trender. Bloggen når ut til kunder i Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Østerrike. Newslab hjelper også Dressmann med annet innhold, som pressemeldinger og tekster til nyhetsbrev.
 
 
Resultat
Styrking av merkevare. Dressmann ser høy aktivitet på artiklene når de deles på Facebook samt gode klikkrater. – Med artiklene og bloggen får vi fortelle mer om produktene våre, samtidig som vi gir inspirasjon og stylingtips til kundene. Dette har vi tidligere ikke fått kommunisert, da vi kun har anvendt tradisjonelle kanaler som TV-reklame. Det er verdifullt for oss, sier Elin Finnström, sjef for kommunikasjon og digitale medier i Dressmann.
Distribusjon
Facebook, blogg, nyhetsbrev med mer.