Grafill 25 år

 

I 2016 fylte Grafill 25 år. Til den store bursdagsfesten ønsket organisasjonen seg en jubileumspublikasjon en 25-åring verdig!

 
 
År
2016
Utfordring
Grafills medlemmer og interessenter favner bredt. Utfordringen var å forfatte en innholdsrik, men på samme tid lett og ledig, jubileumspublikasjon for alle Grafills medlemmer.
Løsning
Det ble gjort 11 personlige intervjuer med visuelle profiler fra hvert av Grafills fagområder. Gjennom et tett samarbeid med Bleed og Grafill, ble det sikret en rød og visuell tråd gjennom hele publikasjonen.
 
 
Resultat
”Grafill 25: Krig og Kjærlighet” – En lesverdig og visuell jubileumsspublikasjon som Grafill stolt kunne dele ut til medlemmer og andre nysgjerrige.
Distribusjon
Med et opplag på 1000 ble jubileumspublikasjonen delt ut på bursdagsfesten, og kan også plukkes opp i lokalene til Grafill.
 
 
Om prosjektet

Den 20. oktober 2016 feiret Grafill 25 år. Til den store bursdagsfesten ønsket organisasjonen seg en jubileumspublikasjon.

Målet var å lage en innsiktsfull og inspirerende blekke om Grafills vei mot å bli en voksen organisasjon – til glede for både nye og gamle medlemmer, og andre interesserte i bransjen.

Med en kort tidsramme bisto Newslab Grafill med å planlegge, forfatte og/eller redigere samtlige av tekstene i jubileumspublikasjonen.

– Vi hadde en ide om å gjøre gode intervjuer av Grafills medlemmer og gode venner. Målet var å vise bredden av fagutøvere, med lettbeinte, men varierte intervjuer, sier Kari Bucher, daglig leder av Grafill.

– Og resultatet ble som ønsket– morsom og interessant lesing. Det har vært inspirerende å jobbe med Newslab. De har vært positive, kreative og utfordret oss i å tenke annerledes med utformingen av intervjuene.