Storebrand

 

Storebrand tar fremtiden på alvor – både for sine kunder og for kloden vi lever på. Som verdens mest bærekraftige finansselskap har Storebrand enormt mye spennende å kommunisere, noe NewsLab gladelig hjelper til med.

 
 
År
2017 - nå
Utfordring
Tidvis komplekse temaer som bank, forsikring, pensjon og bærekraft må kommuniseres på en enkel og lettfattelig måte – og med dette fenge og engasjere slik at folk tar grep for å sikre sin egen økonomi og fremtid.
Løsning
Vi lager engasjerende og relevant innhold for Storebrand, tilpasset målgrupper og distribusjonsplattform.
 
 
Resultat
Distribusjon
Publisering av saker på egne flater – dette distribueres hovedsakelig på sosiale medier, i nyhetsbrev og native ads.
 
 
Om prosjektet

– Vi er veldig fornøyde med samarbeidet med Newslab. De kan det de holder på med og har samlet sammen et knippe mennesker som er veldig gode til å formidle komplekse temaer på en enkel måte som alle forstår, sier Hilde Stray Due, leder for innholdsmarkedsføring i Storebrand.

– Det å ha en dedikert innholdsprodusent som blir ordentlig kjent med oss og blir en del av vårt team er en klar fordel. Samtidig så har vi fleksibiliteten ved at de er mange som kan steppe inn enten fordi vi ønsker å øke kapasiteten, eller fordi vi ønsker å produsere film i stedet for tekst. Er du opptatt av godt innhold med høy kvalitet, så vil jeg absolutt anbefale å bruke NewsLab!

Med omleggingen av den norske pensjonsmodellen, og med en arbeidsstyrke som i større og større grad frilanser og bytter jobb relativt ofte, vil mange oppleve at de får seg en uhyggelig overraskelse når de går av med pensjon. Det kan være vanskelig å kommunisere godt rundt temaer som pensjon og økonomi, som kan virke fremmedgjørende, komplisert og skummelt for mange.

Storebrand er en bank som tar denne problematikken på alvor, som jobber for å gi god informasjon, og som sikrer at publikum kan ta gode velbegrunnede valg knyttet til egen pensjon og økonomi. Samtidig er det fullt fokus på at ikke bare skal vi sikre vår egen fremtid, men fremtiden til jorden vår. Vår egen bærekraft betyr lite om jordens bærekraft kompromitteres.

– Storebrand er virkelig drømmekunden! En stor aktør, med et stort og grønt hjerte både for folk og fremtiden, sier daglig leder Kristiane Roe Hammer, og fortsetter:

– Vi er vanvittig stolte over å jobbe med Storebrand!