Bleed & Innovasjon Norge

 

Med til nå over 40 reportasjeturer og mer enn 90 reisedøgn, har vi reist land og strand og møtt folk i hele Norge.

 
 
År
2015 - nå
Utfordring
Skape mer reiselyst, og ved å tenke tydelige målgrupper lage innhold som viser hvorfor Norge er et godt valg som ferieland.
Løsning
Vi møter ekte nordmenn og forteller gode historier fra menneskemøter og opplevelser i hele landet. Sammen skal fortellingene inspirere og gi økt forståelse av landet vårt. Ikke minst skal de vise hva du kan vente deg på feire i Norge, med fokus på blant annet bærekraft, naturopplevelser, norske råvarer, norsk kultur og tradisjon, og selvsagt menneskene som bor her.
 
 
Resultat
Innholdet publiseres på Visit Norway sine flater etter sesong og fokusområder gjennom året, på flere ulike språk og regioner. Vi hjelper reisende både å oppdage hva Norge har å by på, og å planlegge reisen.
Distribusjon
Innholdet vil bli brukt i alle Visit Norway sine kanaler, som visitnorway.com, forskjellige sosiale medier og til ulike kampanjer.
 
 
Om prosjektet

Fra juni 2016 har Newslab ledet arbeidet med research, planlegging og gjennomføring av et stort prosjekt på oppdrag fra Bleed på vegne av Innovasjon Norge.

Med til nå over 40 reportasjeturer og mer enn 90 reisedøgn, har vi reist land og strand og møtt folk i hele Norge.

Vi tror på møter med ekte mennesker med virkelige historier for å vise hva vårt fantastiske land har å by på av natur, mat, drikke, kultur, design og arkitektur. Arbeidet skal brukes av Innovasjon Norge til promotering av Norge som reisemål fra 2017.