Alle elsker Halfdan: Vår selvironiske Visit Oslo-reklame tar seiersrunden på nettet
«Ikke kom hit» ;) Hvorfor ikke?
Medietilsynet arrangerer hvert år en dataspillkonferanse, med mål å sette søkelys på en rekke viktige spørsmål:
Hvordan påvirker kommersielt innhold i dataspill barn og unge? Hvordan kan spill brukes i skolen og hva innebærer det egentlig å drive med e-sport?
Og finnes det egentlig håp for unge som trekker seg tilbake og «forsvinner inn» i dataspill (spoiler: så absolutt!)?
Senhøsten 2020 kunne ikke konferansen arrangeres fysisk, men den ble likevel en mer enn brukbar suksess, om vi får si det selv. NewsLab produserte nemlig en livesending på Facebook, som fikk god respons og som flere hundre mennesker fulgte i sanntid.
Medietilsynet har for øvrig brukt NewsLab på flere prosjekter knyttet til spill. Vi har også skrevet flere artikler, blant annet om Gamingkontakten og deres viktige arbeid.
«Ikke kom hit» ;) Hvorfor ikke?
Se vår musikkvideo for popstjerneskuddet Cadens singel «Funeral». Les mer
Slik løste vi Safer Internet Day 2024. Les mer