Med VEV får vi de beste kinofilmene til å skinne på nett
Vår bestevenn. Les mer
Alle elsker film og serier, men hvordan bryte gjennom all støyen og lage TV-tips som virkelig gir effekt og som folk vil konsumere? Det var utfordringen TV- og strømmedistributøren Telenor T-We ga oss.
Du kjenner sikkert følelsen – den vage fornemmelsen av stress og uro når du scroller deg gjennom mengder av innhold på jakt etter en film eller serie å se.
«Decision fatigue», eller beslutningstretthet, er et reelt fenomen som oppstår når det er for mange valgmuligheter. Med peak TV, stadig nye strømmetjenester og nye kanaler for enhver nisje, blir vi slitne av alle valgene.
I snitt bruker vi sju minutter på å finne det vi skal se. 21 prosent gir rett og slett opp.
Konseptet T-We tipser er utviklet i samarbeid med mediebyrået OMD og Aller. Ideen er å gjøre det enkelt for kundene, ved å velge ut én serie å fokusere på hver uke. Tipsene presenteres der brukerne er – i Telenors egne kanaler, på sosiale medier og på Dagbladet.no.
Titlene som velges ut i T-We tipser er gjerne serier som ikke allerede har fått masse oppmerksomhet andre steder, og som finnes hos strømmetjenestene Telenor T-We distribuerer.
Innholdet NewsLab lager bidrar til å gi serien massevis av oppmerksomhet. Flere av seriene vi har løftet har etter hvert blitt store snakkiser – for eksempel «The White Lotus» (HBO Max) og «The Queen’s Gambit» (Netflix), men også smalere saker som britiske «Pure» og russiske «Dead Mountain» (Kritic).
Resultatene har vært overveldende.
Vår bestevenn. Les mer
«Ikke kom hit» ;) Hvorfor ikke?
Se vår musikkvideo for popstjerneskuddet Cadens singel «Funeral». Les mer