Arbeider

Telenor T-We har hjulpet hundretusener med å finne sin nye favorittserie

Alle elsker film og serier, men hvordan bryte gjennom all støyen og lage TV-tips som virkelig gir effekt og som folk vil konsumere? Det var utfordringen TV- og strømmedistributøren Telenor T-We ga oss.

Du kjenner sikkert følelsen – den vage fornemmelsen av stress og uro når du scroller deg gjennom mengder av innhold på jakt etter en film eller serie å se.

«Decision fatigue», eller beslutningstretthet, er et reelt fenomen som oppstår når det er for mange valgmuligheter. Med peak TV, stadig nye strømmetjenester og nye kanaler for enhver nisje, blir vi slitne av alle valgene.

I snitt bruker vi sju minutter på å finne det vi skal se. 21 prosent gir rett og slett opp.

Konseptet T-We tipser er utviklet i samarbeid med mediebyrået OMD og Aller. Ideen er å gjøre det enkelt for kundene, ved å velge ut én serie å fokusere på hver uke. Tipsene presenteres der brukerne er – i Telenors egne kanaler, på sosiale medier og på Dagbladet.no.

Titlene som velges ut i T-We tipser er gjerne serier som ikke allerede har fått masse oppmerksomhet andre steder, og som finnes hos strømmetjenestene Telenor T-We distribuerer.

Innholdet NewsLab lager bidrar til å gi serien massevis av oppmerksomhet. Flere av seriene vi har løftet har etter hvert blitt store snakkiser – for eksempel «The White Lotus» (HBO Max) og «The Queen’s Gambit» (Netflix), men også smalere saker som britiske «Pure» og russiske «Dead Mountain» (Kritic).

Resultatene har vært overveldende.

  • Siden oppstarten høsten 2020 til skrivende stund året etter har antallet lesere fra Dagbladet overskredet 1,5 millioner.
  • Det er gjort flere enn 200 000 justeringer i TV- og poengpakkene som en direkte følge av artiklene og Facebook-annonsene – noen kunder også gjort det flere ganger.
  • Vi har hjulpet titusenvis av kunder med å finne nye favorittserier.
  • Enkeltserier har økt seingen med flere hundre prosent – og også «smalere» serier har opplevd eksplosiv vekst.
  • T-We tipser tas også ut på Snapchat, men da i en litt annen form tilpasset kanalens premisser. Også dette har vært en stor suksess. Caset brukes av Snapchat selv for å vise hvordan merkevarer kan få folk til å se lengre episoder på Snap, bare innholdet er godt nok.